Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-03-2005 | Artikelen

Complementaire samenwerking in het onderwijs: betere perspectieven voor kinderen met een chronisch ziekte

Auteur: Otto Mourik

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 1/2005

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De toekomst van kinderen met een chronische ziekte is vaak vol onzekerheden op medisch gebied. Het naar school gaan kan een constante factor voor deze groep zijn. Plaatsing op de juiste school binnen het regulier of speciaal onderwijs aangevuld met een adequate (onderwijs)ondersteuning is dan een voorwaarde. Deze ondersteuning kan door verschillende partijen worden aangeboden. Door inspanningen van betrokkenen op het gebied van samenwerking en afstemming kan de kans op een succesvolle schoolcarrière met het daarbij behorende toekomstperspectief positief worden beïnvloed.
Literatuur
go back to reference Claessens, M. & Boer J. de (2002). Kinderen en jongeren met een chronische ziekte en hun ouders. Utrecht: CG Raad. Claessens, M. & Boer J. de (2002). Kinderen en jongeren met een chronische ziekte en hun ouders. Utrecht: CG Raad.
go back to reference Heijmans, H. (1999). Consequenties van succes in de kindergeneeskunde. Amsterdam: AMC. Heijmans, H. (1999). Consequenties van succes in de kindergeneeskunde. Amsterdam: AMC.
go back to reference Kools, N. (2003). Eigenheid en expertise van de scholen voor langdurig zieke kinderen in cluster 3, Den Haag: Wegbereiders lgf Kools, N. (2003). Eigenheid en expertise van de scholen voor langdurig zieke kinderen in cluster 3, Den Haag: Wegbereiders lgf
go back to reference Nispen, R.M.A. van, Rijken, P.M. & Heijmans, M.J.W.M. (2003). Leven met een zeldzame chronische aandoening: ervaringen van patiënten in de zorg en het dagelijks leven, Utrecht: Nivel. Nispen, R.M.A. van, Rijken, P.M. & Heijmans, M.J.W.M. (2003). Leven met een zeldzame chronische aandoening: ervaringen van patiënten in de zorg en het dagelijks leven, Utrecht: Nivel.
go back to reference Tielen, L.M. (2001). Kinderen met chronische aandoeningen op school. In: Handboek Primair Onderwijs & Ouders. Alphen a/d Rijn: Samsom. Tielen, L.M. (2001). Kinderen met chronische aandoeningen op school. In: Handboek Primair Onderwijs & Ouders. Alphen a/d Rijn: Samsom.
go back to reference Werf, T. van der (2004). Chronisch zieke jongeren in het voortgezet onderwijs. Exloo: van der Werf. Werf, T. van der (2004). Chronisch zieke jongeren in het voortgezet onderwijs. Exloo: van der Werf.
Metagegevens
Titel
Complementaire samenwerking in het onderwijs: betere perspectieven voor kinderen met een chronisch ziekte
Auteur
Otto Mourik
Publicatiedatum
01-03-2005
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 1/2005
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03059567