Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-03-2005 | Column

Curieuze kinderen

Auteur: Constance Dolman

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 1/2005

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De tv is een bij uitstek geschikt medium om de menselijke zwakheden uit te melken. Je kunt het zo gek niet bedenken, of er is wel een programma aan gewijd. Dat is leerzaam en vermakelijk, maar ook ergerniswekkend. Programmamakers laten zich kennelijk zelden goed informeren over vigerende behandelmethoden van as-I-stoornissen. Dat kan leiden tot intrigerende beelden. Zo zien wij Charlie uit GTST een conversieverlamming oplopen doordat een familiegeheim wordt verklapt als zij net in zwijm ligt omdat zij tegen een paaltje is opgebotst. Een ten hemel schreiend traject volgt. We krijgen alle stereotypen over domme somatische artsen en zwaarwichtig zwatelende psychotherapeuten te zien. Onthulling van het geheim leidt niet tot plotseling herstel, dat moet ik ze wel weer nageven bij RTL4. Er wordt nog weken- nee maandenlang gestumperd.
Metagegevens
Titel
Curieuze kinderen
Auteur
Constance Dolman
Publicatiedatum
01-03-2005
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 1/2005
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03059563