Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-12-2008 | Berichten

Zijn speciale kinderen beter af op een speciale basisschool?

Auteur: Wim Meijer

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 4/2008

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Leerlingen met een kinderpsychiatrische stoornis of met stevige sociaal-emotionele problemen hebben speciaal onderwijs nodig. Idealiter wordt er na uitvoerige diagnostiek een behandelingsplan opgesteld dat is afgestemd op hun individuele problematiek. Hoewel deze kinderen met een leerlingge-bonden budget ook op een basisschool terechtkunnen, bezoekt het merendeel een cluster 4-school. Deze speciale basisscholen worden gekenmerkt door een pedagogisch klimaat dat ‘stimulerend en motiverend, taakstellend en corrigerend is, met leerkrachten die gebruik maken van leerinstructies die zijn toegesneden op de cognitieve mogelijkheden van de kinderen’.
Metagegevens
Titel
Zijn speciale kinderen beter af op een speciale basisschool?
Auteur
Wim Meijer
Publicatiedatum
01-12-2008
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 4/2008
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03076723