Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-12-2008 | Ten geleide

Perspectief

Auteur: Else de Haan

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 4/2008

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In Bomans' Eric of het Klein insectenboek vragen de kevers, de doodgravers, aan iedereen of hij zich wel lekker voelt. Ze merken iedere kleine afwijking op – ik zag u een beetje met uw been trekken, u hoestte een paar keer – en suggereren dan om alvast maar op de rug te gaan liggen met de pootjes omhoog. Wij lijken op die kevers. We speuren naar psychopathologie. Dat is onze taak. Maar zoals de kevers er van uit gaan dat een beetje trekken met het been tenslotte tot de dood – op de rug met pootjes in de lucht – zal leiden, gaan wij er vanuit dat we weten waar psychopathologie toe leidt, en stemmen daar ons behandelbeleid op af. Wat we ons vaak niet realiseren is dat we daarmee zelf ook invloed hebben op die toekomstperspectieven, net zoals alvast maar gaan liggen tot een snellere dood zal leiden.
Literatuur
go back to reference Lucassen, S. (2005). Schrijftherapie voor getraumatiseerde kinderen en adolescenten. Kind en Adolescent Praktijk, 1, 38-43. Lucassen, S. (2005). Schrijftherapie voor getraumatiseerde kinderen en adolescenten. Kind en Adolescent Praktijk, 1, 38-43.
Metagegevens
Titel
Perspectief
Auteur
Else de Haan
Publicatiedatum
01-12-2008
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 4/2008
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03076712