Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-12-2008 | WWW

World Wide Wisdom

Auteur: Frank Ruiters

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 4/2008

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De negatieve kant van computerspellen wordt veel belicht. Jammer, want niet alleen is het gamen voor veel kinderen aantrekkelijk en belonend, ze kunnen ook er veel van leren. De Universiteit Zürich laat nu zelfs zien dat een computerspel effectief in te zetten is als onderdeel van een psychotherapeutische behandeling van kinderen op cognitief gedragstherapeutische leest. In juni 2008 lanceerde het centrum voor kinder- en jeugdpsychiatrie van de Universiteit Zürich het programma Schateiland, dat ook in het Nederlands beschikbaar is. Schateiland is ontwikkeld om gedragstherapeuten bij de behandeling van angstige, depressieve of agressieve kinderen tussen negen en dertien jaarte ondersteunen. Het spel bevat zes levels, waarbij ieder level overeenkomt met een bepaalde stap in de cogni-tief-gedragstherapeutische behandeling.
Metagegevens
Titel
World Wide Wisdom
Auteur
Frank Ruiters
Publicatiedatum
01-12-2008
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 4/2008
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03076725