Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-06-2003 | Interview

William Yuie - ervaringen met kinderen met PTSS

Auteur: Els van Es

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 2/2003

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

William Vule, klinisch psycholoog en hoogleraar toegepaste kinderpsychologie in Londen, is gespecialiseerd in de behandeling van kinderen met een posttraumatische stress-stoornis (PTSS). Acht jaar lang onderzocht hij de stoornis en ontdekte dat PTSS veel vaker bij kinderen en adolescenten voorkomt en vaker chronisch is dan tot dan toe werd aangenomen.Vule adviseerde UNICEF in ex-Joegoslavië, leidde een groot project voor de opvang van jeugdige oorlogsslachtoffers in Bosnië, en is bestuurslid van de Children and War foundation, Tijdens dit gesprek praat Vule over zijn werk en over wat de PTSS nu versterkt of juist verzwakt. Hij vertelt over de schuldgevoelens die kinderen kunnen hebben nadat zij een ramp of een oorlog hebben overleefd, maar ook over kinderen uit oorlogsgebieden en over de toekomst van Irak.
Metagegevens
Titel
William Yuie - ervaringen met kinderen met PTSS
Auteur
Els van Es
Publicatiedatum
01-06-2003
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 2/2003
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03059486