Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-03-2004 | Frictie

Professionele hulpverlening in de basisschool. Maar wie is eigenlijk de professional?

Over ongewenste neveneffecten van de zorgstructuur van basisscholen

Auteur: Wim Meijer

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 1/2004

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De oude lagere school bestaat niet meer. Kinderen die niet pasten in het procrustesbed van het jaarklassensysteem deden voor spek en bonen mee. Of ze werden verwezen naar een van de scholen in het steeds verder uitdijende stelsel van speciaal onderwijs. Om die segregatie een halt toe te roepen startte de overheid ‘Weer Samen Naar School’.
Literatuur
go back to reference Aalsvoort, D. van der (2002). Onderwijszorg in het Primair onderwijs. Baarn: HBuitgevers. Aalsvoort, D. van der (2002). Onderwijszorg in het Primair onderwijs. Baarn: HBuitgevers.
go back to reference Beets-Kessens, A., Deley, T., Donkers, A., Galen, T. van, Smeets, T. & Vugt, P.van, (2003). Gedrag begrijpen. Antwerpen/Apeldoorn: Garant. Beets-Kessens, A., Deley, T., Donkers, A., Galen, T. van, Smeets, T. & Vugt, P.van, (2003). Gedrag begrijpen. Antwerpen/Apeldoorn: Garant.
go back to reference Bodin-Barends, C. (1996). Ouders en leerkrachten over leermoeilijkheden. De ontwikkeling van contacten in de eerste jaren van het basisonderwijs. Amsterdam: Academisch Proefschrift Universiteit van Amsterdam. Bodin-Barends, C. (1996). Ouders en leerkrachten over leermoeilijkheden. De ontwikkeling van contacten in de eerste jaren van het basisonderwijs. Amsterdam: Academisch Proefschrift Universiteit van Amsterdam.
go back to reference Boer, B. de, Brink, N. ten, Brons, C., Craamer, L., Jeninga, J., Miedema, P., Nuberg, M., Petri, J., Rooij, J. van & Würdeman, L. (2002). De moeilijke klas. Antwerpen/Apeldoorn: Garant. Boer, B. de, Brink, N. ten, Brons, C., Craamer, L., Jeninga, J., Miedema, P., Nuberg, M., Petri, J., Rooij, J. van & Würdeman, L. (2002). De moeilijke klas. Antwerpen/Apeldoorn: Garant.
go back to reference Boerman, R., Bruins, M., Craamer, L., Dollevoet, T.,Essers, B., Hoogendoorn, G., Krabben, J. van der, Kuijs, K., Peeters, M., Rijnberg, E., Wit, J. & Wouters, P. (2001). De ambulante begeleider als ondernemer. Leuven/Apeldoorn: Garant. Boerman, R., Bruins, M., Craamer, L., Dollevoet, T.,Essers, B., Hoogendoorn, G., Krabben, J. van der, Kuijs, K., Peeters, M., Rijnberg, E., Wit, J. & Wouters, P. (2001). De ambulante begeleider als ondernemer. Leuven/Apeldoorn: Garant.
go back to reference Bokhorst, K. (2002) Praktijkboek Interne Begeleiding. Baarn: HBuitgevers. Bokhorst, K. (2002) Praktijkboek Interne Begeleiding. Baarn: HBuitgevers.
go back to reference Haxe, M., Nijboer, K. & Velderman, H. (2002). Kinderen met ernstige problemen. Standaarden voor de praktijk in het onderwijs. Antwerpen/Apeldoorn: Garant. Haxe, M., Nijboer, K. & Velderman, H. (2002). Kinderen met ernstige problemen. Standaarden voor de praktijk in het onderwijs. Antwerpen/Apeldoorn: Garant.
go back to reference VLOR-Vlaamse Onderwijsraad (2000) Inclusief onderwijs als innovatieproces. Leuven/Apeldoorn: Garant. VLOR-Vlaamse Onderwijsraad (2000) Inclusief onderwijs als innovatieproces. Leuven/Apeldoorn: Garant.
go back to reference Wiel, M. van der & Huijgens, M. (2003). Effectieve handelingsplanning. De basis voor een zorgstructuur in het primair onderwijs. Baarn: HBuitgevers. Wiel, M. van der & Huijgens, M. (2003). Effectieve handelingsplanning. De basis voor een zorgstructuur in het primair onderwijs. Baarn: HBuitgevers.
go back to reference Zanden, N. van der (2001). De interne begeleider. Een positie met verschuivend perspectief. Alphen aan de Rijn: Kluwer. Zanden, N. van der (2001). De interne begeleider. Een positie met verschuivend perspectief. Alphen aan de Rijn: Kluwer.
Metagegevens
Titel
Professionele hulpverlening in de basisschool. Maar wie is eigenlijk de professional?
Over ongewenste neveneffecten van de zorgstructuur van basisscholen
Auteur
Wim Meijer
Publicatiedatum
01-03-2004
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 1/2004
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03059529