Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-06-2013 | Artikelen

Storytelling: kracht in het sociale domein

Auteur: Anne Czyzewski

Gepubliceerd in: Jeugdbeleid | Uitgave 2/2013

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Vorig jaar vertelde Henk, een opbouwwerker in de gemeente Best, dat hij niks had met de pedagogische civil society. Ik geloof niet in de pedagogische civil society, het is de zoveelste hippe term.’ De gemeente Best echter wilde wel wat met de (versterking van) pedagogische civil society, en beroepskrachten maken daar per definitie een belangrijk onderdeel van uit. De vraag werd: hoe krijgen we iedereen mee en hoe geven we deze abstracte term een concrete invulling? Hier komt de kracht van storytelling om de hoek kijken.
Anne Czyzewski vertelt in dit artikel over de methodiek en kracht van het elkaar verhalen vertellen als interactieve interventie.
Literatuur
go back to reference Gladwell, M. (2000). The Tipping Point. How Little Things Can Make a Big Difference. New York/Boston: Little, Brown and Company, Gladwell, M. (2000). The Tipping Point. How Little Things Can Make a Big Difference. New York/Boston: Little, Brown and Company,
go back to reference K2, Brabants Kenniscentrum Jeugd (2013). Samenhang in het sociale domein. Den Bosch: K2. K2, Brabants Kenniscentrum Jeugd (2013). Samenhang in het sociale domein. Den Bosch: K2.
go back to reference Rijnja, G. en R. van der Jagt (2004). Storytelling. De kracht van verhalen in communicatie. Amsterdam: Adformatie Groep. Rijnja, G. en R. van der Jagt (2004). Storytelling. De kracht van verhalen in communicatie. Amsterdam: Adformatie Groep.
go back to reference Tesselaar, S. (2011). Communicatie in organisaties, storytelling en veranderen. Deventer: Kluwer. Tesselaar, S. (2011). Communicatie in organisaties, storytelling en veranderen. Deventer: Kluwer.
go back to reference Tesselaar, S. en A. Scheringa (2008). Handboek Storytelling. Amsterdam: Boom. Tesselaar, S. en A. Scheringa (2008). Handboek Storytelling. Amsterdam: Boom.
Metagegevens
Titel
Storytelling: kracht in het sociale domein
Auteur
Anne Czyzewski
Publicatiedatum
01-06-2013
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Jeugdbeleid / Uitgave 2/2013
Print ISSN: 1873-9482
Elektronisch ISSN: 1876-6056
DOI
https://doi.org/10.1007/s12451-013-0013-3