Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-12-2009 | Tussendoor

Opblazen

Auteur: Felicia Stoutjesdijk

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 4/2009

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Keesje van negen jaar met PDD-NOS en een separatieangststoornis vindt het erg moeilijk om afscheid van zijn ouders te nemen. Hij gaat dan hyperventileren, huilen en klampt zich vast aan zijn ouders. Hierdoor is het steeds moeilijker geworden om met hem op pad te gaan. Waarop zijn ouders als oplossing oma hebben ingeschakeld die Keesje nu naar school brengt. Keesje vindt de paniekaanvallen zelf ook erg vervelend en wil graag leren zonder papa en mama te zijn. IJverig gaan we aan de slag met uitleg over angsten. We maken een angsthiërarchie en bekijken samen welke gedachten er allemaal bij Keesje spelen op zo'n moment. Ook bespreken we dat we gaan onderzoeken of deze gedachten waar zijn. Thuis leest Keesje de brochure (uit: Denk goed - voel je goed van Paul Stallard) waarin staat dat hij zaken ‘opblaast’.
Metagegevens
Titel
Opblazen
Auteur
Felicia Stoutjesdijk
Publicatiedatum
01-12-2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 4/2009
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03088072