Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-12-2009 | Artikelen

En als de problemen te groot worden… …halen we ons recht!

Ernstige gedragsproblemen in het voortgezet onderwijs

Auteur: Sjef Reubzaet

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 4/2009

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De laatste jaren valt regelmatig te lezen dat bepaalde problemen op school leiden tot geweld en bedreiging door ouders, tot rechtszaken en verharding van standpunten. Het lijkt een teken van de juridisering van de samenleving te zijn dat ouders eerst komen met claims via hun advocaat of de rechter, in plaats van te luisteren en met de school in gesprek te gaan met het belang van het kind voor ogen. Veelal is er dan al geen sprake meer van een pedagogische relatie. Leerlingen in het voortgezet onderwijs dreigen thuiszitters te worden door het hiaat tussen wet- en regelgeving op scholen en de feitelijke praktijk van wat scholen vermogen…
Literatuur
go back to reference Doorduyn, A., Fiddelaars-Jaspers, R., Spee, I., & Veen, D. van (2002). Samenwerken in de uitvoering. Apeldoorn: Garant. Doorduyn, A., Fiddelaars-Jaspers, R., Spee, I., & Veen, D. van (2002). Samenwerken in de uitvoering. Apeldoorn: Garant.
go back to reference Huisman, P. (2005). Ouders en de grenzen van het betamelijke. School en Wet, 2, 5–8. Huisman, P. (2005). Ouders en de grenzen van het betamelijke. School en Wet, 2, 5–8.
go back to reference Noorlander, C.W. (2008). Schorsing en verwijdering. School en Wet,6, 5–10. Noorlander, C.W. (2008). Schorsing en verwijdering. School en Wet,6, 5–10.
go back to reference Reubzaet, S. (2005). Via orthopedagogisch onderwijs naar het voortgezet onderwijs. Remediaal, 5, 12–14. Reubzaet, S. (2005). Via orthopedagogisch onderwijs naar het voortgezet onderwijs. Remediaal, 5, 12–14.
go back to reference Rechtbank Amsterdam. 2 december 2008. rolnummer AWB 08/4488. Rechtbank Amsterdam. 2 december 2008. rolnummer AWB 08/4488.
go back to reference Rechtbank Arnhem. 3 november 2008. rolnummer AWB 08/4770. Rechtbank Arnhem. 3 november 2008. rolnummer AWB 08/4770.
Metagegevens
Titel
En als de problemen te groot worden… …halen we ons recht!
Ernstige gedragsproblemen in het voortgezet onderwijs
Auteur
Sjef Reubzaet
Publicatiedatum
01-12-2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 4/2009
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03088071