Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-03-2015 | Ontwikkeling

Meting van patiëntenervaringen via PROMs en PREMs

Werken aan betere podotherapeutische zorg (2)

Auteurs: Nienke Dijk, Anne Kruijsen

Gepubliceerd in: Podosophia | Uitgave 2/2015

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Dit is het tweede artikel in Podosophia, waarbij we stil staan bij mogelijkheden om inzicht te krijgen in en te werken aan verbetering van de kwaliteit van podotherapeutische zorgverlening. In dit artikel gaat het over het meten van ervaringen van patiënten. Waarom is dit belangrijk en hoe kun je dit toepassen in de praktijk?
Literatuur
1.
go back to reference Beurskens S. Maatwerk in meten: slim scoren! Inaugurele rede. Maastricht; mei 2014. Beurskens S. Maatwerk in meten: slim scoren! Inaugurele rede. Maastricht; mei 2014.
2.
go back to reference Kessel van P, Triemstra M, Boer de D. Handreiking voor het meten van kwaliteit van zorg met Patient Reported Outcome Measures. Nivel en Zorginstituut Nederland, oktober 2014. Kessel van P, Triemstra M, Boer de D. Handreiking voor het meten van kwaliteit van zorg met Patient Reported Outcome Measures. Nivel en Zorginstituut Nederland, oktober 2014.
3.
go back to reference Koopman L. Sixma H. Handboek CQI Ontwikkeling. Richtlijnen en voorschriften voor de ontwikkeling van een CQI meetinstrument. Utrecht, 2011 Koopman L. Sixma H. Handboek CQI Ontwikkeling. Richtlijnen en voorschriften voor de ontwikkeling van een CQI meetinstrument. Utrecht, 2011
4.
go back to reference Kwaliteitsinstituut voor de Gezondheidszorg CBO. Handleiding patiëntenenquêtes. Aan de slag met schriftelijke of elektronische patiëntenenquêtes binnen uw zorginstelling, 2007 Kwaliteitsinstituut voor de Gezondheidszorg CBO. Handleiding patiëntenenquêtes. Aan de slag met schriftelijke of elektronische patiëntenenquêtes binnen uw zorginstelling, 2007
5.
go back to reference Terwee C, Beurskens S, Vet de H. Patiëntenervaringen nuttig, maar weet wat je meet. Medisch Contact, 2 oktober 2014. Terwee C, Beurskens S, Vet de H. Patiëntenervaringen nuttig, maar weet wat je meet. Medisch Contact, 2 oktober 2014.
Metagegevens
Titel
Meting van patiëntenervaringen via PROMs en PREMs
Werken aan betere podotherapeutische zorg (2)
Auteurs
Nienke Dijk
Anne Kruijsen
Publicatiedatum
01-03-2015
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Podosophia / Uitgave 2/2015
Print ISSN: 0929-5380
Elektronisch ISSN: 1876-5815
DOI
https://doi.org/10.1007/s12481-015-0035-z