Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-09-2005 | Frictie

Het drama van de vuile handen

Over het nut van grondige diagnostiek

Auteur: Rob Stoffer

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 3/2005

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Nog meer dan bij andere doelgroepen in de GGZ is grondige diagnostiek bij jeugdigen altijd benadrukt als een conditio sine qua non. De achterliggende gedachte is dat tijdige correctie van scheefgroei bij een kind de beste kans biedt om latere ellende te voorkomen of te beperken. En om die correctie optimaal te verrichten, moeten we precies weten wat er aan de hand is: niets is zo funest als een foute interventie op het goede moment.
Literatuur
go back to reference Sande, R. van der, Hoof, F. van & Hutschemaekers, G. (1992). Vraag en aanbod in de RIAGG. Utrecht: NcGvreeks 92-20. Sande, R. van der, Hoof, F. van & Hutschemaekers, G. (1992). Vraag en aanbod in de RIAGG. Utrecht: NcGvreeks 92-20.
go back to reference Stoffer, R. (1994). Het vijf-gesprekkenexperiment. Maandblad Geestelijke volksgezondheid, 49, 142-159. Stoffer, R., Het vijf-gesprekkenmodel. Een handleiding. Delft, Eburon. Stoffer, R. (1994). Het vijf-gesprekkenexperiment. Maandblad Geestelijke volksgezondheid, 49, 142-159. Stoffer, R., Het vijf-gesprekkenmodel. Een handleiding. Delft, Eburon.
go back to reference Stoffer, R. (2005). Het drama van de lege handen. Over het nut van de teamvergadering. Kind en adolescent praktijk, 4, 71-74. Stoffer, R. (2005). Het drama van de lege handen. Over het nut van de teamvergadering. Kind en adolescent praktijk, 4, 71-74.
go back to reference Haan, E. de (2004). Die vreselijke ouders. Kind en adolescent praktijk, 3, 19-20. Haan, E. de (2004). Die vreselijke ouders. Kind en adolescent praktijk, 3, 19-20.
Metagegevens
Titel
Het drama van de vuile handen
Over het nut van grondige diagnostiek
Auteur
Rob Stoffer
Publicatiedatum
01-09-2005
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 3/2005
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03059548