Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2005 | OriginalPaper | Hoofdstuk

2. De deugden toegepast

Auteur : Frans Brinkman

Gepubliceerd in: Denken over je vak

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Hoofdstuk 2 is een verhaal over verhalen. Het behandelt vier pijlers voor dialogen (verhalen, innerlijke spraak, ordeningsbehoefte en communicatief onderzoek). Vervolgens worden de deugden gekoppeld aan stadia van de zogenaamde leercirkel. De leidraad hierbij is welke kansen en bedreigingen er zijn om goede, leerzame verhalen op te doen. In deel 3 van dit hoofdstuk wordt ingegaan op het wegen van informatie: hoe bepaal je het nut en het belang ervan? De laatste paragraaf geeft aandachtspunten voor resultaatmetingen bij sociaalagogisch handelen. In navolging van een aantal filosofen kun je immers stellen dat naarmate hulpverleningsdoelen verder afstaan van realisatie hun waarde evenredig afneemt.
Voetnoten
1
Een deel van deze tekst werd eerder gepubliceerd in Crisisopvang en evenwichtsherstel (Brinkman, F. & Van den Berg, (1991).
 
Metagegevens
Titel
De deugden toegepast
Auteur
Frans Brinkman
Copyright
2005
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9268-1_2