Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-09-2002 | Boeken

Boekbespreking

Auteur: Dr. Erik J. Knorth

Gepubliceerd in: Kind en adolescent | Uitgave 3/2002

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

‘Werken in de jeugdzorg volgens richtlijnen en protocollen is een onvermijdelijke ontwikkeling die in de nabije toekomst steeds meer maatgevend zal zijn’, zo luidt de eerste zin in dit boek. Als je dat leest, met name dat het ‘onvermijdelijk’ is, denk je als hulpverlener wellicht: Oh jee, wat nu weer, ik heb het al zo druk…
Literatuur
go back to reference Chambless, D. L., & Hollon, S. D. (1998). Defining Empirically Supported Therapies. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 66, 7-8.CrossRefPubMed Chambless, D. L., & Hollon, S. D. (1998). Defining Empirically Supported Therapies. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 66, 7-8.CrossRefPubMed
go back to reference De Bruyn, E. E. J., Pameijer, N. K., Ruijssenaars, A. J. J. M., & Van Aarle, E. J. M. (1995). Diagnostische besluitvorming: Handleiding bij het doorlopen van de diagnostische cyclus. Leuven/Amersfoort: Acco. De Bruyn, E. E. J., Pameijer, N. K., Ruijssenaars, A. J. J. M., & Van Aarle, E. J. M. (1995). Diagnostische besluitvorming: Handleiding bij het doorlopen van de diagnostische cyclus. Leuven/Amersfoort: Acco.
go back to reference Durlak, J. A. (1979). Comparative effectiveness of paraprofessionals and professional helpers. Psychological Bulletin, 86, 80-92.CrossRefPubMed Durlak, J. A. (1979). Comparative effectiveness of paraprofessionals and professional helpers. Psychological Bulletin, 86, 80-92.CrossRefPubMed
go back to reference Pameijer, N. K. (2001, mei). Protocollen in de jeugdzorg. Lezing tijdens collegecyclus ‘Behandeling’, Universiteit Leiden, Afdeling Orthopedagogiek. Pameijer, N. K. (2001, mei). Protocollen in de jeugdzorg. Lezing tijdens collegecyclus ‘Behandeling’, Universiteit Leiden, Afdeling Orthopedagogiek.
go back to reference Stufkens, A., & Smit, M. (1985). Indicatiestelling in een ongebruikelijk kader; de introductiecursus psychotherapie als intakeprocedure. Tijdschrift voor Psychotherapie, 11, 25-43. Stufkens, A., & Smit, M. (1985). Indicatiestelling in een ongebruikelijk kader; de introductiecursus psychotherapie als intakeprocedure. Tijdschrift voor Psychotherapie, 11, 25-43.
go back to reference Visser, S. (1996). Behandelprotocollen: karikaturen en praktijk. Gedragstherapie, 29, 267-288. Visser, S. (1996). Behandelprotocollen: karikaturen en praktijk. Gedragstherapie, 29, 267-288.
go back to reference Weisz, J. R. (1998). Outcome findings and issues in psychotherapy with children and adolescents. In T. H. Ollendick (Ed.), Comprehensive clinical psychology, Vol. 5: Children and adolescents, clinical formulation and treatment (pp. 83-106). Amsterdam/Oxford: Elsevier Science. Weisz, J. R. (1998). Outcome findings and issues in psychotherapy with children and adolescents. In T. H. Ollendick (Ed.), Comprehensive clinical psychology, Vol. 5: Children and adolescents, clinical formulation and treatment (pp. 83-106). Amsterdam/Oxford: Elsevier Science.
Metagegevens
Titel
Boekbespreking
Auteur
Dr. Erik J. Knorth
Publicatiedatum
01-09-2002
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind en adolescent / Uitgave 3/2002
Print ISSN: 0167-2436
Elektronisch ISSN: 1876-5998
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03060853