Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2008 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Zien wat je doet: van diagnose naar praktisch handelen

Auteurs : Erna Teunissen, Netty Kramer

Gepubliceerd in: Begeleiding van kinderen en jongeren met autisme

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In dit hoofdstuk beschrijven we de methode van

video-interactiebegeleiding

(VIB) die wordt ingezet bij de begeleiding van mensen met een verstandelijke handicap en een autismespectrumstoornis (ASS). VIB neemt de laatste jaren in de diagnose en de begeleiding van deze mensen een steeds grotere plaats in. VIB kan een belangrijke rol spelen bij:

het analyseren van de mogelijkheden en problemen in de communicatie (basiscommunicatie);

het goed in beeld krijgen van de stoornis (microdiagnostiek);

het verhelderen van dit beeld aan de mensen in de omgeving van het kind of de jongere met ASS (psycho-educatie);

het opstellen van haalbare doelen in de begeleiding en het bieden van ondersteuning bij de uitvoering hiervan.

Metagegevens
Titel
Zien wat je doet: van diagnose naar praktisch handelen
Auteurs
Erna Teunissen
Netty Kramer
Copyright
2008
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-6421-3_6