Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-03-2003 | Ten geleide

Ten geleide

Auteur:    

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 1/2003

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Meten is weten en de verwondering staat aan de wieg van de wetenschap. Prachtige uitgangspunten, maar is dat in de praktijk bij ons ook zo? Met de komst van het meten lijkt de verwondering geschrapt te zijn. We tellen het aantal symptomen en stellen de diagnose. Daarna gebruiken we voor de behandeling formulieren, waarin staat wat wanneer gezegd moet worden. Het protocol. Tenminste, dat is de toekomst. Zo moet het worden, door sommigen toegejuicht, door anderen gevreesd. Deze vooruitzichten hebben alles te maken met de keuze om de wetenschap een steeds belangrijker rol in ons werk te laten spelen. Toch is het zeer de vraag of het tellen van symptomen en het volgen van een protocol de juiste invulling van 'wetenschappelijk' is. Een voorbeeld: het systeem van de DSM om diagnosen te stellen is winst, omdat nu geen idiosyncratische diagnosen meer gesteld worden, die vaak alleen door de diagnosticus zelf volledig begrepen worden – of zelfs dat niet.
Metagegevens
Titel
Ten geleide
Auteur
   
Publicatiedatum
01-03-2003
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 1/2003
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03059489