Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

1999 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Schoolmaatschappelijk werk in uitvoering

Auteur : NEELTJE SCALONGNE

Gepubliceerd in: Schoolmaatschappelijk werk

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Hoe werkt het schoolmaatschappelijk werk in de praktijk? Hoewel er in de vorige hoofdstukken al doorkijkjes gegeven zijn, komt dit pas hier systematisch aan de orde. Het schoolmaatschappelijk werk is bij uitstek gericht op de interactie tussen school en gezin. Van deze twee milieus is dat van het gezin het meest vertrouwd voor de maatschappelijk werker, want kennis van en competentie in het omgaan met gezinssystemen is al geruime tijd onderdeel van zijn opleiding. Begeleiding van scholen en leerkrachten in het contact met ouders is nog betrekkelijk nieuw en vraagt om verdere methodiekontwikkeling. De schoolmaatschappelijk werker zal zich dan ook op dit aspect van zijn taak extra moeten concentreren, evenals op bemiddeling van de samenwerking tussen ouders en school.

Metagegevens
Titel
Schoolmaatschappelijk werk in uitvoering
Auteur
NEELTJE SCALONGNE
Copyright
1999
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9353-4_5