Verantwoordelijk voor mijn eigen nascholing als verzekeringsarts, wilde ik mij aanmelden voor een cursus omgaan met lastige klanten. De datum had ik alvast ingeboekt in mijn agenda en mijn werkschema er omheen aangepast. Blij belde ik op, ik was een klant, ik ging wat leuks regelen en zo meteen zou ik weer een klusje kunnen afstrepen. Het liep anders. ‘Dat kan niet telefonisch’, zegt het meisje waarna zij mij in de wacht zet en ik met een irritant in-gesprek-toontje in mijn oor achterblijf. ‘Nee, het kan niet telefonisch en die datum die u noemt, klopt ook niet hoor.’ Voordat ik mijn verbazing heb kunnen uiten, zit ik alweer in de wacht. Daar is het meisje weer. Ik controleer de titel van de brochure en het meisje bevestigt dat die van haar organisatie is. Ik ben stil, maar er volgt niks meer. Ik kan horen dat zij er genoeg van krijgt en van mij af wil. Ik doe nog even mijn mond open, haal adem, maar weet het ook niet meer.