Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-12-2010 | WORLD WIDE WISDOM

NVO-Orthopedagoog zet veel bruikbare informatie online

Auteur: Frank Ruiters

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 4/2010

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Met specifieke belangstelling voor leerstoornissen heeft collega J. de Pauw-Voets goed bruikbare teksten voor psycho-educatie online gezet op intelligentietesten.com . Het artikel over de intelligentietest plaatst de noodzakelijke nuances bij de IQ-getallen, die nog steeds door teveel mensen buiten ons vakgebied worden opgevat als absolute gegevenheden. Wie nuancering wil aanbrengen, kan voor ouders deze uitleg kopiëren. In deze tekst staan ook adviezen voor uitleg aan het kind over de afname van de test en over uitslagen. Zo is ‘we gaan kijken hoe slim je bent’ geen handige uitspraak aan het begin van de afname. Het kind mag immers niet de indruk krijgen dat met de IQ-test alleen aangeboren eigenschappen worden gemeten. Wel kan gezegd worden dat gekeken wordt, welk niveau het aankan. …
Metagegevens
Titel
NVO-Orthopedagoog zet veel bruikbare informatie online
Auteur
Frank Ruiters
Publicatiedatum
01-12-2010
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 4/2010
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-010-0051-1