Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

2018 | OriginalPaper | Hoofdstuk

1. Kwaliteit als uitdaging voor de zorg

Auteur : Gabriëlle Verbeek

Gepubliceerd in: Kwaliteitszorg, onze zorg!

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Waarom is er aandacht voor kwaliteit in de zorg? Waar komt deze interesse vandaan? Hoe noodzakelijk is kwaliteitszorg? Dit hoofdstuk gaat over de aanleidingen om kwaliteitszorg in de gezondheidszorg te introduceren. We bespreken verschillende invloeden en stromingen. Om te beginnen beschrijven we de opkomst van kwaliteit als cultureel/maatschappelijk verschijnsel, dat zich niet alleen voordoet in de zorgsector, maar net zo goed in andere sectoren. Het denken en systematisch werken aan kwaliteit begint in de oorlogsindustrie en het bedrijfsleven. Kwaliteitszorg in de zorg heeft echter bepaalde eigenaardigheden en kenmerken die afwijken van de manier waarop kwaliteit wordt gezien in fabrieken of de commerciële dienstverlening.
Metagegevens
Titel
Kwaliteit als uitdaging voor de zorg
Auteur
Gabriëlle Verbeek
Copyright
2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-1992-3_1