Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-12-2014 | Thema

De ambities, opbrengsten en grenzen van samenwerking in een ‘sport+’-context

Auteur: Ali Karatas, LLM

Gepubliceerd in: Jeugdbeleid | Uitgave 3-4/2014

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Intro

‘Als we de groep tieners niet goed in de gaten houden, dreigen ze ons te ontglippen. De tieners komen allemaal bij ons over de vloer, dus er is meerwaarde in samenwerking als we elkaar goed op de hoogte houden van de ontwikkelingen.’ Hiermee spreekt teammanager Mark van wijkwelzijnsorganisatie Portes in de Utrechtse ex-krachtwijk Hoograven de probleemstelling uit van het actieonderzoek Sport in de Wijk. De ambitie is, vanuit de sport, de verschillende leefomgevingen van kinderen en jongeren te verbinden in het belang van hun opvoeding en ontwikkeling. Hiertoe heeft een aantal organisaties zich gecommitteerd aan de pedagogische civil society, die al in een vroeg stadium als stip op de horizon voor de samenwerking in Hoograven heeft gediend.
De betrokken organisaties (Gemeente Utrecht, Universiteit Utrecht, Brede School Hoograven, Wijkwelzijnsorganisatie Portes, Jongerenwerk Utrecht, Moskee Essalaam en VV Hoograven) hebben zich op het bestuurlijke en op het uitvoerende niveau verenigd. Als onderzoeker van de Universiteit Utrecht en vrijwilliger van VV Hoograven heeft Ali Karatas de samenwerking op beide niveaus gevolgd en ondersteund. Hij beschrijft hier hoe de betrokkenen vorm hebben gegeven aan de samenwerking in een ‘sport+’-context, wat de opbrengsten hiervan zijn geweest en welke grenzen zijn bereikt.
Literatuur
go back to reference Coalter, F. (2008). A wider social role for sport: Who’s keeping the score? London: Routledge. Coalter, F. (2008). A wider social role for sport: Who’s keeping the score? London: Routledge.
go back to reference DSP-groep. (2012). Opvoeden samen met de buurt. Amsterdam: DSP-groep. DSP-groep. (2012). Opvoeden samen met de buurt. Amsterdam: DSP-groep.
go back to reference Gemeente Utrecht. (2011). Op weg naar toekomstbestendig welzijnswerk in Utrecht. Utrecht: Gemeente Utrecht, Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling. Gemeente Utrecht. (2011). Op weg naar toekomstbestendig welzijnswerk in Utrecht. Utrecht: Gemeente Utrecht, Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling.
go back to reference Haudenhuyse, R. P., Theeboom, M., & Coalter, F. (2012). The potential for sports-based social interventions for socially vulnerable youth: Implications for sport coaches and youth workers. Journal of Youth Studies, 15(4), 437–454.CrossRef Haudenhuyse, R. P., Theeboom, M., & Coalter, F. (2012). The potential for sports-based social interventions for socially vulnerable youth: Implications for sport coaches and youth workers. Journal of Youth Studies, 15(4), 437–454.CrossRef
go back to reference Winter, M. de. (2011). Verbeter de wereld, begin bij de opvoeding. Amsterdam: SWP. Winter, M. de. (2011). Verbeter de wereld, begin bij de opvoeding. Amsterdam: SWP.
Metagegevens
Titel
De ambities, opbrengsten en grenzen van samenwerking in een ‘sport+’-context
Auteur
Ali Karatas, LLM
Publicatiedatum
01-12-2014
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Jeugdbeleid / Uitgave 3-4/2014
Print ISSN: 1873-9482
Elektronisch ISSN: 1876-6056
DOI
https://doi.org/10.1007/s12451-014-0057-z