Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-05-2010 | Book Review

Colleen A. Thoma, Christina C. Bartholomew, and LaRon A. Scott: Universal Design for Transition: A Roadmap for Planning and Instruction

Paul H. Brookes Publishing, Baltimore, CO, 2009, v + 238 pp, Illustrations, $34.95 (paper)

Auteur: Robin L. Gabriels

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 5/2010

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

This book presents a framework for educators to provide multiple academic instruction and assessment methods to better prepare students with a range of disabilities for post secondary school life. This framework promotes a curriculum that is effective in teaching a blend of academic instruction and functional living skills. The authors define this framework as the universal design for transition (UDT). This is a relatively new concept for transition planning within the school system that “focuses on creating links between the academic content and transition planning, instruction, and goals” (p. 9). “The application of UDT requires that additional characteristics multiple life domains, multiple means of assessment, student self-determination, multiple resources/perspectives are included” (pp. 9, 10). The authors discuss how UDT is a “barrier-free” framework that includes an instructional curriculum that is flexible and adaptable to a variety of individual strengths and needs. …
Metagegevens
Titel
Colleen A. Thoma, Christina C. Bartholomew, and LaRon A. Scott: Universal Design for Transition: A Roadmap for Planning and Instruction
Paul H. Brookes Publishing, Baltimore, CO, 2009, v + 238 pp, Illustrations, $34.95 (paper)
Auteur
Robin L. Gabriels
Publicatiedatum
01-05-2010
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 5/2010
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-009-0838-9