Voor basisschoolleerlingen met agressief gedrag zijn effectieve interventies nodig om de ontwikkeling naar ernstiger gedragsproblemen te doorbreken. In deze rct is de effectiviteit van Alles Kidzzz onderzocht, een preventieve geïndiceerde individuele interventie op school, gericht op vermindering van agressie via het verbeteren van cognitieve vaardigheden. At random werden 48 scholen toegewezen aan de interventie- of controlegroep. Er participeerden 264 kinderen uit groep zes, genomineerd door leerkrachten vanwege verhoogd externaliserend gedrag. Alles Kidzzz leidde tot minder reactieve en proactieve agressie, gerapporteerd door kinderen, moeders, vaders of leerkrachten (effectgrootten: .11 tot .32). Op basis van leerkrachtbeoordelingen op de voor- en nameting werd een klinisch significante verandering in externaliserend gedrag gevonden: na deelname aan Alles Kidzzz verminderde externaliserend probleemgedrag tot subklinisch/normaal niveau. Kinderen rapporteerden een positievere zelfperceptie en een aspect van sociaal-cognitief functioneren veranderde. Etniciteit en geslacht modereerden enkele door het kind en leerkracht gerapporteerde interventie-effecten. Resultaten tonen volgens verschillende informanten onder condities van de dagelijkse praktijk effectiviteit van Alles Kidzzz aan.