Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-06-2015 | Psychodiagnostiek

Zin en onzin van het meten van intelligentie

Auteur: Dr. Sigfried Schouws

Gepubliceerd in: Psychopraktijk | Uitgave 3/2015

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Intelligentietests behoren tot de belangrijkste en meest gebruikte instrumenten binnen de psychodiagnostiek. Toch wil dat niet zeggen dat er eenduidigheid is over wat het begrip intelligentie inhoudt en hoe je deze het beste kunt onderzoeken. Dit artikel gaat in op de achtergrond van het begrip intelligentie, de meest gebruikte intelligentietests, hun rol in de diagnostiek en de valkuilen daarbij.
Literatuur
1.
go back to reference Barelds, D. Dek & J. Kooij, A (2013) Het meten van intelligentie bij volwassenen met de WAIS-IV-NL, De Psycholoog, 48, 12-24. Barelds, D. Dek & J. Kooij, A (2013) Het meten van intelligentie bij volwassenen met de WAIS-IV-NL, De Psycholoog, 48, 12-24.
Metagegevens
Titel
Zin en onzin van het meten van intelligentie
Auteur
Dr. Sigfried Schouws
Publicatiedatum
01-06-2015
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Psychopraktijk / Uitgave 3/2015
Print ISSN: 1878-4844
Elektronisch ISSN: 2210-7754
DOI
https://doi.org/10.1007/s13170-015-0062-4