Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-01-2010 | Book Review

Vera Bernard-Opitz: Children with Autism Spectrum Disorders: A Structured Teaching and Experience-Based Program for Therapists, Teachers, and Parents

Austin, TX, Pro-Ed, 2007, pp. 271, $ 81.60

Auteur: Selda Ozdemir

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 1/2010

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Over the past several decades, the quantity of information about autism spectrum disorders and treatment methods has increased exponentially. A number of clinical and research efforts have resulted in readily available written documents about recommended evidence based practices for meeting the needs of children with ASD. Although evidence based intervention methods for children with ASD have been identified, there continues to be a need for better understanding of how to match the most effective interventions to specific child characteristics. An integrated curriculum, called the STEP, has been developed by Vera Bernardt-Opitzs to provide a comprehensive treatment guide that integrates research knowledge into a practical, useful intervention program. The most striking feature of the book is that it introduces an integrated approach using the state of the art treatments which include applied behavior analysis, precision teaching, experience based interventions, and visual approaches to assist children with ASD at varying developmental levels. The book manages the complexities of presenting these different intervention approaches in a clear and concise manner for beginning and experienced practitioners interested in treatment. Its scope is comprehensive, combining a wealth of experience and expertise about the key aspects of the different intervention approaches. Thus, rather than the “one size fits all” approach, the author tries to reach the heterogeneous group of children with ASD by prescribing a continuum of evidence based methods. …
Metagegevens
Titel
Vera Bernard-Opitz: Children with Autism Spectrum Disorders: A Structured Teaching and Experience-Based Program for Therapists, Teachers, and Parents
Austin, TX, Pro-Ed, 2007, pp. 271, $ 81.60
Auteur
Selda Ozdemir
Publicatiedatum
01-01-2010
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 1/2010
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-009-0792-6