Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-09-2011

TUSSENDOOR

Auteur: Sacha Lucassen

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 3/2011

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Veel gezinnen met kinderen die gedragsproblemen hebben, al dan niet als gevolg van ADHD-problematiek, komen in wat ik noem de ‘mopperspiraal’ terecht. Er wordt veel gemopperd, geschreeuwd en strijd gevoerd. Een van mijn manieren om deze mopperspiraal te doorbreken, is het hanteren van de uitleg over de werking van de hersenen zoals ik die ooit van Arianne Struik heb gehoord. De uitleg gaat als volgt: Je hebt drie soorten hersenen: de oeroude ‘reptielenhersenen’ (die zorgen voor alle automatische responsen), de wat recentere ‘zoogdierenhersenen’ (die kunnen slechts drie dingen: vluchten, vechten of bevriezen) en de nieuwste ‘slimme hersenen’ (daar zit het rationele denken). Een erg gesimplificeerd plaatje, maar heel bruikbaar in therapie, kinderen en ouders snappen meteen waar je het over hebt. …
Metagegevens
Titel
TUSSENDOOR
Auteur
Sacha Lucassen
Publicatiedatum
01-09-2011
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 3/2011
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-011-0028-8