Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-06-2018 | Werk in uitvoering

Werk in uitvoering

SovaTAss: digitale werkvormen voor kinderen met autisme

Sociale vaardigheden trainen met games en apps

Auteurs: Job Van ’T Veer, Gijs Terlouw, Janneke Metselaar

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 2/2018

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Om hun sociale vaardigheden te verbeteren, maken kinderen met ASS steeds vaker gebruik van digitale werkvormen, zoals apps en games. Het SovaTass-project bouwt een eigen set, en zoekt uit wat werkt en wat niet.
Literatuur
go back to reference Dekker, V., Nauta, M.H., Mulder, E.J., Timmerman, M.E., & De Bildt, A. (2014). A randomized controlled study of a social skills training for preadolescent children with autism spectrum disorders: generalization of skills by training parents and teachers? BMC Psychiatry, 14, 189-202. Dekker, V., Nauta, M.H., Mulder, E.J., Timmerman, M.E., & De Bildt, A. (2014). A randomized controlled study of a social skills training for preadolescent children with autism spectrum disorders: generalization of skills by training parents and teachers? BMC Psychiatry, 14, 189-202.
go back to reference Gates, J.A., Kang, E., & Lerner, M.D. (2017). Efficacy of group social skills interventions for youth with autism spectrum disorder: A systematic review and meta-analysis. Clinical Psychology Review. 52, 164-181. Gates, J.A., Kang, E., & Lerner, M.D. (2017). Efficacy of group social skills interventions for youth with autism spectrum disorder: A systematic review and meta-analysis. Clinical Psychology Review. 52, 164-181.
go back to reference Magnée, M., Cox, I.M., & Teunissen, J.P. (2015). eHealth onderzoek ter ondersteuning van mensen met autisme: Op weg naar richtlijnen voor praktijkgericht onderzoek. Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 20, 120-134. Magnée, M., Cox, I.M., & Teunissen, J.P. (2015). eHealth onderzoek ter ondersteuning van mensen met autisme: Op weg naar richtlijnen voor praktijkgericht onderzoek. Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 20, 120-134.
go back to reference Malinverni, L., Mora-Guiard, J., Padillo, V., Valero, L. (2017). An inclusive design approach for developing video games for children with autism spectrum disorder. Computers in Human Behavior, 71, 535-549. Malinverni, L., Mora-Guiard, J., Padillo, V., Valero, L. (2017). An inclusive design approach for developing video games for children with autism spectrum disorder. Computers in Human Behavior, 71, 535-549.
go back to reference Michie, S., Richardson, M., Johnston, M., Abraham, C., Francis, J., Hardeman, W., & Wood C.E. (2013). The behavior change technique taxonomy (v1) of 93 hierarchically clustered techniques. Annals of Behavioral Medicine, 46, 1, 81-95. Michie, S., Richardson, M., Johnston, M., Abraham, C., Francis, J., Hardeman, W., & Wood C.E. (2013). The behavior change technique taxonomy (v1) of 93 hierarchically clustered techniques. Annals of Behavioral Medicine, 46, 1, 81-95.
go back to reference Oinas-Kukkonen, H. (2013). A foundation for the study of behavior change support systems. Personal and Ubiquitous Computing, 17, 1223-1235. Oinas-Kukkonen, H. (2013). A foundation for the study of behavior change support systems. Personal and Ubiquitous Computing, 17, 1223-1235.
go back to reference Yperen, T.A.,van, Veerman, J.W., & Bijl, B. (2017). Zicht op effectiviteit. Handboek voor praktijkgestuurd effectonderzoek in de jeugdzorg. Rotterdam: Lemniscaat. Yperen, T.A.,van, Veerman, J.W., & Bijl, B. (2017). Zicht op effectiviteit. Handboek voor praktijkgestuurd effectonderzoek in de jeugdzorg. Rotterdam: Lemniscaat.
go back to reference Zakari, H.M., & Simmons, D. (2014). A review of serious games for children with Autism Spectrum Disorders (ASD). In: Serious games development and applications. Lecture notes in computer science series (8778). Springer: Berlijn, Duitsland. pp. 93-107. Zakari, H.M., & Simmons, D. (2014). A review of serious games for children with Autism Spectrum Disorders (ASD). In: Serious games development and applications. Lecture notes in computer science series (8778). Springer: Berlijn, Duitsland. pp. 93-107.
Metagegevens
Titel
Werk in uitvoering
SovaTAss: digitale werkvormen voor kinderen met autisme
Sociale vaardigheden trainen met games en apps
Auteurs
Job Van ’T Veer
Gijs Terlouw
Janneke Metselaar
Publicatiedatum
01-06-2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 2/2018
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-018-0020-7