Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-08-2024 | onderzoek

Internationaal onderzoek

Schoenmaat weten door adequaat te meten

Auteur: Koen Spaninks, BSc

Gepubliceerd in: Podosophia | Uitgave 2/2024

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Het is zeer belangrijk dat kinderen schoenen dragen die bij hun voeten passen. Nieuwe 3D-voetmetingen maken de beoordeling van de individuele voetvorm mogelijk. De validiteit van deze voetmetingen is nog onduidelijk. De studie die we in dit artikel samenvatten en bespreken, heeft als doel het vergelijken van 3D-voetmetingen met twee gevestigde meetmethoden (2D digitaal en handmatig). De verschillen in voetlengte variëren van 3 tot 6 mm (1 volledige schoenmaat) en in voetbreedte 1 tot 3 mm. Waarbij 3D-voetmetingen de grootste afwijkingen laten zien. Deze resultaten kunnen relevant zijn bij het opmeten van kindervoeten.
Metagegevens
Titel
Internationaal onderzoek
Schoenmaat weten door adequaat te meten
Auteur
Koen Spaninks, BSc
Publicatiedatum
01-08-2024
Uitgeverij
BSL Media & Learning
Gepubliceerd in
Podosophia / Uitgave 2/2024
Print ISSN: 0929-5380
Elektronisch ISSN: 1876-5815
DOI
https://doi.org/10.1007/s12481-024-1863-5