Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

Research on Child and Adolescent Psychopathology

Uitgave 4/2024 Clinical Psychology in the Era of Research Diagnostic Criteria (RDoC): Reconciling Individually-Focused Practice with a Broader Biopsychosocial Context

Inhoudsopgave (13 Artikelen)

Explaining Brain-Behavior Relations: Inhibitory Control as an Intermediate Phenotype Between the N2 ERP and the Externalizing Spectrum in Childhood

Alexis Hosch, Benjamin Swanson, Jordan L. Harris, Jacob J. Oleson, Eliot Hazeltine, Isaac T. Petersen

If Opportunity Knocks: Understanding Contextual Factors’ Influence on Cognitive Systems

A. E. Gornik, L. A. Jacobson, L. G. Kalb, A. E. Pritchard

Irritability as a Transdiagnostic Risk Factor for Functional Impairment in Autistic and Non-autistic Toddlers and Preschoolers

Sarah R. Edmunds, Aiko Jones, Yael Braverman, Jason Fogler, Katie Rowland, Susan K. Faja

Social and Monetary Reward Processing in Youth with Early Emerging Personality Pathology: An RDoC-Informed Study

Dara E. Babinski, Autumn Kujawa, Samantha Pegg, Julia M. Leslie, Cameron Pothoven, Daniel A. Waschbusch, Carla Sharp

Using Hot and Cool Measures to Phenotype and Predict Functional Outcomes Across Dimensions of ADHD and Typical Development in Adolescents

  • Open Access

Heather Elahi, Ana-Maria Iosif, Prerona Mukherjee, Stephen P. Hinshaw, Julie B. Schweitzer

The Relationship Between Emotion Dysregulation and Error Monitoring in Adolescents with ADHD

McKenzie T. Figuracion, Michael B. Kozlowski, Katelyn S. Macknyk, Madelyn B. Heise, Sarah M. Pieper, Brittany R. Alperin, Hannah E. Morton, Joel T. Nigg, Sarah L. Karalunas

The Developmental Unfolding of ADHD Symptoms from Early Childhood Through Adolescence: Early Effects of Exuberant Temperament, Parenting and Executive Functioning

Nicole E. Lorenzo, Hong N.T. Bui, Kathryn A. Degnan, Jennifer M. McDermott, Heather A. Henderson, Nathan A. Fox, Andrea Chronis-Tuscano

Systematic Integration of Multi-Informant Externalizing Ratings in Clinical Settings

Madison Aitken, André Plamondon, John Krzeczkowski, Hali Kil, Brendan F. Andrade

Diagnostic Utility of Parent Ratings on the Behavior Assessment System for Children-Third Edition in Children who are Deaf and Hard of Hearing and Diagnosed with Autism Spectrum Disorder

Arielle Spellun, Megan Herlihy, Emily Taketa, Amber Graham, Matthew Fasano-McCarron, Samantha Hasenbalg, Terrell Clark, Kate Linnea, Peter Isquith, Rachel Landsman