Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-08-2006 | Erratum

Psychosocial Resources in First-Year University Students: The Role of Identity Processes and Social Relationships

Auteurs: Gerald R. Adams, Michael D. Berzonsky, Leo Keating

Gepubliceerd in: Journal of Youth and Adolescence | Uitgave 4/2006

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

In the article “Psychosocial Resources in First-Year University Students: The Role of Identity Processes and Social Relationships,” by Gerald R. Adams, Michael D. Berzonsky, and Leo Keating (Journal of Youth and Adolescence, 2006,
Table 1
Intercorrelations of the family, university relations, identity style, identity status, and psychosocial resources variables
   
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
A
Family Cohesion
                     
B
Family Expressiveness
0.62**
                   
C
Family Conflict
−0.64**
−0.41**
                 
D
University Relations
0.08
0.04
−0.07
               
E
Diffuse-Avoidance
−0.10
−0.17**
0.05
−0.12*
             
F
Informational Style
0.06
0.05
−0.06
0.12*
−0.21**
           
G
Normative Style
0.24**
0.03
−0.16**
0.01
0.14**
0.02
         
H
Diffuse Status
−0.11*
−0.09
0.07
−0.07
0.15**
−0.05
−0.22**
       
I
Foreclosed Status
0.10
−0.05
−0.05
0.06
0.19**
−0.15**
0.37**
0.06
     
J
Moratorium Status
−0.18**
−0.11*
0.11*
−0.04
0.14**
0.01
−0.27**
0.41**
0.09
   
K
Achieved Status
−0.02
0.02
0.02
0.09
−0.23**
0.16**
0.07
−0.17**
−0.16**
−0.22**
 
L
Psychosocial Resources
0.33**
0.24**
−0.24**
0.16**
−0.35**
0.27**
0.04
−0.28**
−0.19**
−0.37**
0.29**
* p < 0.05.
** p < 0.01.
Vol. 35, No.1, pp. 81–91), the columns in Table 1 (p. 86) and Table 2 (p. 88) are labeled incorrectly. The first column in each Table should refer to variable A (Family cohesion), the second to variable B (Family expressiveness), and so forth.
Table 2
Standardized indirect effects
   
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
A
Family Cohesion
                   
B
Family Expressiveness
                   
C
University Relationships
                   
D
Diffuse-Avoidance
E
Informational Style
F
Normative Style
G
Diffuse Status
−0.09
0.02
−0.02
H
Foreclosed Status
0.14
−0.09
−0.03
I
Moratorium Status
−0.09
0.03
−0.02
J
Achieved Status
0.03
0.04
K
Psychosocial Resources
0.04
0.04
0.06
−0.09
0.03
0.04
Metagegevens
Titel
Psychosocial Resources in First-Year University Students: The Role of Identity Processes and Social Relationships
Auteurs
Gerald R. Adams
Michael D. Berzonsky
Leo Keating
Publicatiedatum
01-08-2006
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Youth and Adolescence / Uitgave 4/2006
Print ISSN: 0047-2891
Elektronisch ISSN: 1573-6601
DOI
https://doi.org/10.1007/s10964-006-9077-y