Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-02-2008 | Erratum

Preventing Depression among Early Adolescents in the Primary Care Setting: Erratum

Auteurs: Jane E. Gillham, John Hamilton, Derek R. Freres, Ken Patton, Robert Gallop

Gepubliceerd in: Research on Child and Adolescent Psychopathology | Uitgave 2/2008

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

A paragraph describing intervention effects on explanatory style for negative events was accidentally left out of the paper Gillham, J.E., Hamilton, J., Freres, D.R., Patton, K., & Gallop, R. (2006). Preventing Depression among Early Adolescents in the Primary Care Setting: A randomized controlled study of the Penn Resiliency Program, Journal of Abnormal Child Psychology, 34, 203-219. The missing paragraph is presented below along with Table 2 from the original paper which presents mean scores for explanatory style for negative events (CN) on the Children’s Attributional Style Questionnaire (CASQ: Seligman et al. 1984).
Table 2
Mean explanatory style for negative events (CN) scores by condition: raw mean (SD)
 
All Participants
Girls
Boys
Prevention
Usual Care
Prevention
Usual Care
Prevention
Usual Care
Baseline
7.85 (2.95)
8.02 (3.25)
7.52 (2.90)
8.20 (3.13)
8.22 (2.98)
7.83 (3.40)
n = 142
n = 112
n = 74
n = 57
n = 68
n = 55
Post
7.57 (3.25)
8.13 (3.11)
6.68 (2.93)
8.42 (2.90)
8.69 (3.30)
7.76 (3.36)
n = 111
n = 104
n = 62
n = 59
n = 49
n = 45
6 months
7.40 (3.26)
8.32 (3.04)
6.60 (3.03)
8.44 (2.67)
8.33 (3.31)
8.16 (3.53)
n = 110
n = 100
n = 59
n = 59
n = 51
n = 41
12 months
7.56 (3.52)
8.30 (3.36)
7.15 (3.26)
8.35 (3.12)
8.03 (3.79)
8.22 (3.78)
n = 101
n = 90
n = 54
n = 57
n = 47
n = 33
18 months
7.83 (3.38)
8.14 (3.29)
7.20 (3.12)
7.62 (2.74)
8.84 (3.57)
9.03 (3.96)
n = 96
n = 82
n = 59
n = 52
n = 37
n = 30
24 months
8.60 (3.75)
8.96 (3.22)
7.58 (3.51)
8.59 (2.88)
9.98 (3.67)
9.54 (3.66)
n = 96
n = 82
n = 55
n = 50
n = 41
n = 32
Literatuur
go back to reference Seligman, M. E. P., Peterson, C., Kaslow, N. J., Tanenbaum, R. L., Alloy, L. B., & Abramson, L. Y. (1984). Explanatory style and depressive symptoms among school children. Journal of Abnormal Psychology, 93, 235-238.PubMedCrossRef Seligman, M. E. P., Peterson, C., Kaslow, N. J., Tanenbaum, R. L., Alloy, L. B., & Abramson, L. Y. (1984). Explanatory style and depressive symptoms among school children. Journal of Abnormal Psychology, 93, 235-238.PubMedCrossRef
Metagegevens
Titel
Preventing Depression among Early Adolescents in the Primary Care Setting: Erratum
Auteurs
Jane E. Gillham
John Hamilton
Derek R. Freres
Ken Patton
Robert Gallop
Publicatiedatum
01-02-2008
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Research on Child and Adolescent Psychopathology / Uitgave 2/2008
Print ISSN: 2730-7166
Elektronisch ISSN: 2730-7174
DOI
https://doi.org/10.1007/s10802-007-9212-6