Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-12-2014 | Book Review

Michelle K. Jetha and Sidney J. Segalowitz: Adolescent Brain Development: Implications for Behavior

Academic Press, New York, NY, 2012, 91 pp, ISBN: 9780123979162

Auteur: Megan Bates

Gepubliceerd in: Journal of Youth and Adolescence | Uitgave 12/2014

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Adolescent Brain Development: Implications for Behavior provides an important overview of the development of the brain during adolescence. The authors focus on how development from early childhood to adulthood impacts the decision-making and risk-taking behaviors of human beings. The authors summarize research literature on the adolescent brain with the goal of providing an accessible overview of how brain development affects adolescents’ behavior. Aimed at health care practitioners, parents, college students, and more, this overview links research to real-world issues and questions in the field. …
Literatuur
go back to reference Brenner, A. B., Zimmerman, M. A., Bauermeister, J. A., & Caldwell, C. H. (2012). The physiological expression of living in disadvantaged neighborhoods for youth. Journal of Youth and Adolescence, 42, 792–806.PubMedCentralPubMedCrossRef Brenner, A. B., Zimmerman, M. A., Bauermeister, J. A., & Caldwell, C. H. (2012). The physiological expression of living in disadvantaged neighborhoods for youth. Journal of Youth and Adolescence, 42, 792–806.PubMedCentralPubMedCrossRef
go back to reference Jetha, M. K., & Segalowitz, S. J. (2012). Adolescent brain development: Implications for behavior. New York: Academic Press. Jetha, M. K., & Segalowitz, S. J. (2012). Adolescent brain development: Implications for behavior. New York: Academic Press.
go back to reference Morgan, J. K., Shaw, D. S., & Forbes, E. E. (2013). Physiological and behavioral engagement in social contexts as predictors of adolescent depressive symptoms. Journal of Youth and Adolescence, 42, 1117–1127.PubMedCentralPubMedCrossRef Morgan, J. K., Shaw, D. S., & Forbes, E. E. (2013). Physiological and behavioral engagement in social contexts as predictors of adolescent depressive symptoms. Journal of Youth and Adolescence, 42, 1117–1127.PubMedCentralPubMedCrossRef
Metagegevens
Titel
Michelle K. Jetha and Sidney J. Segalowitz: Adolescent Brain Development: Implications for Behavior
Academic Press, New York, NY, 2012, 91 pp, ISBN: 9780123979162
Auteur
Megan Bates
Publicatiedatum
01-12-2014
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Youth and Adolescence / Uitgave 12/2014
Print ISSN: 0047-2891
Elektronisch ISSN: 1573-6601
DOI
https://doi.org/10.1007/s10964-014-0219-3