Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-07-2024 | Column

Leren door imiteren

Auteur: Steven Pont

Gepubliceerd in: KinderopvangTotaal Op de groep | Uitgave 5-6/2024

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Soms denken we dat kinderen vooral leren door de dingen die we - in al onze wijsheid - tegen ze zeggen. Maar dat blijkt maar een klein deel te zijn van wat we kinderen leren over zichzelf en de wereld om ze heen. Kinderen luisteren namelijk minder naar wat we zeggen en meer naar wat ze ons zien doen. Ze imiteren dus het gedrag dat ze van ons zien, zelfs als we wat anders tegen ze zeggen. Zo blijken kinderen bijvoorbeeld vooral bang te zijn voor spinnen, als een van hun ouders bang is voor spinnen. Ook als die ouders tegen hun kind zeggen dat ze niet willen dat het hun angst van ze overneemt, is de kans groot dat een spin ook bij dat kind tot paniek leidt. Zo'n kind kopieert simpelweg het gedrag, ook als de betreffende ouder dat liever niet wil.
Metagegevens
Titel
Leren door imiteren
Auteur
Steven Pont
Publicatiedatum
01-07-2024
Uitgeverij
BSL Media & Learning
Gepubliceerd in
KinderopvangTotaal Op de groep / Uitgave 5-6/2024
Print ISSN: 3050-6638
Elektronisch ISSN: 3050-8312
DOI
https://doi.org/10.1007/s41189-024-2428-9