Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.
Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.
Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.
Login
Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.
Vijf tot tien procent van de kinderen heeft een taalontwikkelingsstoornis. Wist jij dit? Ik niet en ik schrok ervan. Want over taalontwikkelingsstoornissen (TOS) hoor je veel minder dan bijvoorbeeld over ADHD en autisme. Gek, want ‘maar' ongeveer vijf procent van de kinderen heeft de diagnose ADHD en anderhalf procent autisme. Nu zeg ik niet dat we labels en stoornissen op kinderen moeten plakken. Sterker nog, dat moeten we misschien juist minder doen. Maar als ik eerlijk ben, plaats ik kinderen zelf best snel in een hokje. Ik denk dat dat menselijk is. Ik kan me voorstellen dat jij dat ook doet. We noemen kinderen snel ‘druk', een ‘bijter' of ‘onopvallend'. Of we noemen een kind niet druk, maar een ADHD'er. Gewoon omdat het druk is, niet per se omdat het de diagnose ADHD heeft. KinderopvangTotaal organiseert veel congressen over opvallend gedrag. Daar blijkt dat we heel veel gedrag opvallend vinden. En dat heeft goede en slechte kanten. Het is niet fijn voor een kind als het een label krijgt. Maar doordat we veel oog hebben voor opvallend gedrag, zie we het ook snel(ler) zien als er iets moet gebeuren. Bernadette Sanders, specialist op het gebied van TOS, vraagt daar ook aandacht voor (pagina 24). Ze vertelt dat gedragsproblemen, zoals bijten en slaan, vaak voortkomen uit TOS. Houd dat dus in gedachten als een kind gedragsproblemen heeft. Want TOS herkennen (en je handelen erop aanpassen) kan veel verschil maken voor een kind. Mijn conclusie? Pas op met labelen, maar wees wél alert op signalen, zodat je een kind op tijd kunt helpen.