Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-08-2008 | Praktijk

Instrumentenkoffer klantervaringen GGD’en

Auteurs: Mariëlle Plochg, Carolien Koning

Gepubliceerd in: TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen | Uitgave 8/2008

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Het meten van klantervaringen in de zorg is ‘hot’. Het wordt gezien als een onmisbaar onderdeel van het dienstverleningsproces.Aangezien klanten goed zicht hebben op de dienstverlening, levert het meten van klantervaringen veel informatie op om het primaire proces te verbeteren. Bovendien vinden zorgverleners het ook leuk om reacties van klanten te krijgen, om te weten wat de klant van hun werk vindt, om te leren van hun klanten en om te weten waarvoor ze het werk doen. Naast dat het informatie oplevert, moeten veel gezondheidszorgorganisaties klantervaringen meten als onderdeel van een keurmerk, zoals een HKZ- of ISO-certificering. Ook moeten deze organisaties op dit onderdeel jaarlijks in het ‘Jaardocument zorg’ verantwoording afleggen aan de Inspectie voor de Gezondheidszorg.Binnen de gezondheidszorg meten organisaties op verschillende wijzen klantervaringen.Echter, in 2006 hebben het ministerie van VWS, zorgverzekeraars en patiëntenorganisaties zich er gezamenlijk over uitgesproken dat in de gezondheidszorg klantervaringen in kaart worden gebracht met de Consumer Quality Index (CQ-index) (noot a). GGD Nederland heeft vooralsnog een andere keuze gemaakt door een instrumentenkoffer te laten ontwikkelen die hoofdzakelijk niet-CQI-instrumenten bevat, maar waarmee GGD’en wel op uniforme wijze periodiek klantervaringen in kaart kunnen brengen.Dit praktijkartikel doet verslag van de ontwikkeling van deze instrumentenkoffer en hoe bij deze ontwikkeling de aansluiting is gezocht met de CQ-index.
Metagegevens
Titel
Instrumentenkoffer klantervaringen GGD’en
Auteurs
Mariëlle Plochg
Carolien Koning
Publicatiedatum
01-08-2008
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen / Uitgave 8/2008
Print ISSN: 1388-7491
Elektronisch ISSN: 1876-8776
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03082136