Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

2025 | OriginalPaper | Hoofdstuk

1. Het beroep operatieassistent

Auteurs : Leonie Rüttermann-Kwak, Jeanine Stuart

Gepubliceerd in: Basisboek operatieve zorg en technieken

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Voor wie in Nederland operatieassistent wil worden, bestaan er verschillende opleidingen op verschillende niveaus. De operatieassistenten zijn verenigd in een beroepsvereniging, de LVO (Landelijke Vereniging van Operatieassistenten). Europees en wereldwijd bestaan er vele beroepsverenigingen. Na het behalen van het diploma van operatieassistent zijn er meerdere vervolgstappen te zetten, afhankelijk van persoonlijke interesse. Met het project DUTCH wordt met nieuwe leer- en simulatietechnologie de efficiëntie van zorgopleidingen verhoogd. In het beroepsprofiel worden taken en verantwoordelijkheden van de operatieassistent beschreven. Om de zorg op de OK te verduurzamen is een landelijk netwerk opgericht om een meer ‘groene’ OK te bewerkstelligen.
Metagegevens
Titel
Het beroep operatieassistent
Auteurs
Leonie Rüttermann-Kwak
Jeanine Stuart
Copyright
2025
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-3096-6_1