Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-10-2018

Helpt reflectie bij complexe zorg?

Een kleinschalige studie onder verzorgenden

Auteurs: Yfke Froentjes, Inge van Seggelen

Gepubliceerd in: DementieVisie | Uitgave 5/2018

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Onderzoek onder hoogopgeleide zorgprofessionals toont aan dat reflecteren op het eigen handelen niet alleen tot betere zorg leidt, maar ook tot meer tevredenheid over de eigen rol daarin. Geldt dat ook voor zorgmedewerkers op mbo-3-niveau?
Literatuur
go back to reference Hamers, J.P.H., Backhaus, R., Beerens, H.C., Van Rossum, E. en Verbeek, H. (2016). Meer is niet per se beter. De relatie tussen personele inzet en kwaliteit van zorg in verpleeghuigen. Maastricht University, Academische Werkplaats Ouderenzorg Zuid-Limburg. Hamers, J.P.H., Backhaus, R., Beerens, H.C., Van Rossum, E. en Verbeek, H. (2016). Meer is niet per se beter. De relatie tussen personele inzet en kwaliteit van zorg in verpleeghuigen. Maastricht University, Academische Werkplaats Ouderenzorg Zuid-Limburg.
go back to reference Boenink, A.D., Oderwald, A.K., De Jonge, P., Van Tilburg, W., Smal, J.A. (2004) Assessing student reflection in medical practice. The development of an observer-rated instrument: reliability, validity and initial experiences. Medical Education, 38, 368–377. Boenink, A.D., Oderwald, A.K., De Jonge, P., Van Tilburg, W., Smal, J.A. (2004) Assessing student reflection in medical practice. The development of an observer-rated instrument: reliability, validity and initial experiences. Medical Education, 38, 368–377.
Metagegevens
Titel
Helpt reflectie bij complexe zorg?
Een kleinschalige studie onder verzorgenden
Auteurs
Yfke Froentjes
Inge van Seggelen
Publicatiedatum
01-10-2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
DementieVisie / Uitgave 5/2018
Print ISSN: 2950-2713
Elektronisch ISSN: 2950-2721
DOI
https://doi.org/10.1007/s12428-018-0165-z