Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-01-2013 | Signaal

Geluidsblootstelling en gehoorschade in het onderwijs

Auteurs: Roelandt Alessandra, Moyaert Nathalie, Jan Van Bouwel, Reekmans Liesbeth, Hermans Veerle, Prof. dr. Godderis Lode

Gepubliceerd in: TBV – Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde | Uitgave 1/2013

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

De impact van lawaai in scholen op het gehoor is tot op heden vrij onbekend in België. We weten echter dat grote groepen kinderen op een relatief klein oppervlak voor geluidsoverlast kunnen zorgen. Voor leerkrachten lichamelijke opvoeding is de lawaaiblootstelling nog groter, omdat zij lesgeven in grote ruimtes waarbij er doorgaans veel achtergrondlawaai is. …
Literatuur
1.
go back to reference Daelemans L, Verheyen B. Stemergonomie bij leraren ASO: Exploratief onderzoek naar de aanwezigheid en de noodzaak van stemergonomie. Masterproef Logopedische en Audiologische Wetenschappen. Leuven: K.U. Leuven, 2011. Daelemans L, Verheyen B. Stemergonomie bij leraren ASO: Exploratief onderzoek naar de aanwezigheid en de noodzaak van stemergonomie. Masterproef Logopedische en Audiologische Wetenschappen. Leuven: K.U. Leuven, 2011.
2.
go back to reference Jong FI De, Kooijman PG, Thomas G, et al. Epidemiology of voice problems in Dutch teachers. Folia Phoniatr Logop 2006; 58: 186-198.PubMedCrossRef Jong FI De, Kooijman PG, Thomas G, et al. Epidemiology of voice problems in Dutch teachers. Folia Phoniatr Logop 2006; 58: 186-198.PubMedCrossRef
3.
go back to reference Shewell C. The daily working voice. In: Voice Work: art and science in changing voices. West-Sussex: Wiley-Blackwell, 2009, pp. 443-460. Shewell C. The daily working voice. In: Voice Work: art and science in changing voices. West-Sussex: Wiley-Blackwell, 2009, pp. 443-460.
4.
go back to reference Zandstra B. Gehoorverlies door slechte akoestiek. 2002 Geraadpleegd op 03-08-2011 via: www.stille-sportzaal.nl. Zandstra B. Gehoorverlies door slechte akoestiek. 2002 Geraadpleegd op 03-08-2011 via: www.stille-sportzaal.nl.
Metagegevens
Titel
Geluidsblootstelling en gehoorschade in het onderwijs
Auteurs
Roelandt Alessandra
Moyaert Nathalie
Jan Van Bouwel
Reekmans Liesbeth
Hermans Veerle
Prof. dr. Godderis Lode
Publicatiedatum
01-01-2013
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TBV – Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde / Uitgave 1/2013
Print ISSN: 0929-600X
Elektronisch ISSN: 1876-5858
DOI
https://doi.org/10.1007/s12498-013-0017-y