Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-04-2025 | Uit onderzoek blijkt

Effect van pedagogische kwaliteit

Auteur: Ruben Fukkink

Gepubliceerd in: KinderopvangTotaal Management | Uitgave 2/2025

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Voorspelt kwaliteit van de kinderopvang de ontwikkeling van kinderen? Dit onderzocht een Australisch onderzoeksteam onder leiding van Steven Howard op basis van de internationale literatuur. In totaal vond het Australische team 90 studies, waarin 870 keer een verband tussen ‘kwaliteit' en ‘ontwikkeling van het kind' was onderzocht. Tweederde van de studies kwam uit de VS, aangevuld met studies uit Australië, China en Duitsland en een restgroep van landen, waaronder Nederland. Alles bij elkaar opgeteld waren meer dan 100.000 kinderen van gemiddeld 4 jaar betrokken in een cross-sectionele studie (hier werden kinderen maar op één moment gemeten) of een longitudinale studie (hier werden kinderen over langere tijd echt gevolgd). …
Metagegevens
Titel
Effect van pedagogische kwaliteit
Auteur
Ruben Fukkink
Publicatiedatum
01-04-2025
Uitgeverij
BSL Media & Learning
Gepubliceerd in
KinderopvangTotaal Management / Uitgave 2/2025
Print ISSN: 3050-6646
Elektronisch ISSN: 3050-8320
DOI
https://doi.org/10.1007/s41190-025-2172-7