Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

1999 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Een eigentijdse vormgeving van de relatie ouders-school

Auteur : NEELTJE SCALONGNE

Gepubliceerd in: Schoolmaatschappelijk werk

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Ouders en school hebben met elkaar te maken, omdat ze zich beiden op eigen terrein met de opvoeding van het kind bezighouden. De bestaande overlap biedt kansen maar kan ook zorgen voor problemen. Gezien hier een belangrijk werkterrein van de schoolmaatschappelijk werker ligt, is het zinvol de relatie ouders-school/leerkracht onder de loep te nemen. Voor de schoolmaatschappelijk werker is dat niet alleen van belang als hij te maken krijgt met individuele ‘gevallen’ maar ook bij meer structurele kwesties. De schoolmaatschappelijk werker heeft immers ook een signalerende taak en kan naar aanleiding van concrete kwesties binnen de school algemenere aanbevelingen doen, die een betere bedding voor de relatie ouders-school kunnen bewerkstelligen.

Metagegevens
Titel
Een eigentijdse vormgeving van de relatie ouders-school
Auteur
NEELTJE SCALONGNE
Copyright
1999
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9353-4_3