Skip to main content

Welkom bij Erasmus MC & Bohn Stafleu van Loghum

Erasmus MC heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Registreer

Om ook buiten de locaties van Erasmus MC, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van Erasmus MC.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-05-2025 | Nieuws

Actueel

Gepubliceerd in: TvV Tijdschrift voor Verzorgenden | Uitgave 3/2025

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Spraakgestuurd rapporteren kan een verzorgende per dag tot een kwartier tijdwinst opleveren. Dat blijkt uit onderzoek van Vilans naar technologische oplossingen binnen Anders Werken in de Zorg (AWIZ). Bovendien ervaren zorgmedewerkers meer werk- plezier: het gemiddelde rapport- cijfer stijgt van 5,8 bij klassiek rapporteren naar 7,4 bij spraak- gestuurd rapporteren. Bij die laatste vorm wordt spraakherkenningstechnologie gebruikt. Je spreekt een rapportage in plaats van dat je typt. Deze technologie heeft ook uitdagingen: 44 procent van de ondervraagde zorgmedewerkers vindt het moeilijker om onder woorden te brengen wat er moet worden gerapporteerd. Bij klassiek rapporteren is dat 29 procent. Ook worden bij beide methoden niet-relevante zaken gerapporteerd. Bovendien geeft niet iedereen de voorkeur aan spraak, vanwege spraakherkenningsfouten, omgevingsfactoren of een voorkeur voor typen. …
Metagegevens
Titel
Actueel
Publicatiedatum
01-05-2025
Uitgeverij
BSL Media & Learning
Gepubliceerd in
TvV Tijdschrift voor Verzorgenden / Uitgave 3/2025
Print ISSN: 0921-5832
Elektronisch ISSN: 2468-1350
DOI
https://doi.org/10.1007/s41183-025-1814-y